Gå till huvudinnehållet

BARNS FUNDERINGAR OM KLURIGHETER I "NÄR DÅ DÅ?"

Bild från När då då
Photo: Kungliga Operan/Sara Strandlun

OM UNGA PÅ OPERANS ARBETE MED SCENKONST FÖR DE YNGSTA SKOLBARNEN.

Inom ramen för ett treårigt samarbete mellan Unga på Operan och en skola i Stockholm har elever tagit del av scenkonst, workshops och en rad andra aktiviteter. Forskaren Margareta Aspán har följt projektet. I denna föreläsning berättar hon om samtalen med barn i årskurs 2 och 3 om föreställningen När då då men också om det förarbete barnen deltagit i. Frågor som tas upp är hur barn upplever föreställningen, vad som verkar fascinera och utmana. På en mer övergripande nivå diskuteras hur erfarenheter av konst i skolan kan bidra till barns delaktighet, både i kamratgemenskapen och i samhället.

Tid och plats

13:00 - 14:00

Speltid: 60 minuter

Medverkande:

  • Medverkande: Margareta Aspán